باده پرست

ای لبت باده فروش و دل من باده پرست / جانم از جام می عشق تو دیوانه و مست

باده پرست

ای لبت باده فروش و دل من باده پرست / جانم از جام می عشق تو دیوانه و مست

خدایا...
من در کلبه ی فقیرانه خویش چیزی دارم که تو در عرش کبریایی خود نداری، من چون تویی و تو چون خود نداری!

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

لطفا قبل از ورود ماسک بزنید

شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۲۱ ق.ظ

  • باده پرست

نظرات  (۲۴)

سلام برادر
نوشتی که معرفتم آرزوست
می خوای در مورد معرفت مطلبی بهت بگم ؟

پاسخ:
علیک سلام
اینم سوال کردن داره برادر
بفرمایید
سراپا گوشیم
سلام برادر بزرگوارم
شما همیشه به من لطف داشتید و ازین رو بی نهایت سپاسگذارم

مدتی از مجلس شیخ ابوسعید به سبب غایب ماندم و عظیم متاسف بودم.
بدانکه فواید از من فوت شد .
چون در میهنه به محضر شیخ رسیدم
گفت : ای عبدالصمد ! متاسف مباش که اگر ده سال از من
غایب گردی جزء یک حرف نگوئیم و آن سخن این است که
"  نَفْسَتْ را بکش و دیگر هیچ "

اما معرفت
خیلی وقت ها پیش حکایتی خواندم که همیشه گوشه ذهنم باقی ماند .

شیخ الاسلام گفت که از ابوعبداللّه باکو شنیدم که گفت: «از احمد پسر حسین منصور شنیدم به خُجَنـد که پسین شب پدر خود را گفتم که: مرا وصیتی کن! گفت: نفس خود را در شغلی افکن، پیش از آن که ترا در شغلی افکند. گفتم: ای پدر! چیزی بیفزای! گفت: وقتی که همه عالم در خدمت کوشند، تو در چیزی کوش که ذرّهای از آن به و مه از عمل ثَقَلین شیخ الاسلام گفت که: ثَقَلَین جنّ و انس بود پسر گفت: آن چیست؟ گفت: معرفت.»

 


پاسخ:
سنگین بود برادر
زیر دیپلم بفرمایید متوجه بشم

شیخ محیی الدّین محمد بن علی بن العربی، قدّس اللّه تعالی سرّه

و هم در فتوحات می‌آرد که: «شیخ ابوالعباس حریری در سنۀ ثلاث و ستمائة در مصر با من گفت که: با شیخ ابوعبداللّه قربانی در بازار می‌رفتم، وی قصریه‌ای گرفته بود از برای فرزند صغیر خود و قصریّه ظرفی را گویند از شیشه که در آنجا بول کنند و جماعتی مردم صالح با من پیوستند جایی بنشستیم که چیزی خوریم، خاطر بر آن قرار گرفت که به جهت نان خورش قدری شیرۀ نیشکر بگیریم. ظرفی حاضر نبود، گفتیم آن قصریّه نواست و هیچ ناپاکی در آنجا نرسیده است، شیرۀ شکر را در آنجا کردند. چون بخوردیم و مردمان پراکنده شدند با ابوعبداللّه می‌رفتم و قصریّه در دست وی. ناگاه از آن آواز آمد که: «بعد از آن که اولیاء اللّه در من چیزی خورده باشند من جایگاه بول و ناپاکی شوم؟ سوگند به خدای که همچنین نخواهد بود.» از دست وی بجست و بر زمین افتاد و خرد بشکست، و از آن صورت حالتی عجب در ما تصرف کرد. شیخ رضی اللّه عنه می‌گوید که: با شیخ ابوالعباس گفتم که: شما از موعظۀ آن قصریّه غافل شده‌اید. مقصود نه آن است که شما توهم کرده‌اید، بسیار ظرفها که در آنجا بهتر از شما کسان چیزی خورده‌اند و جایگاه ناپاکی شده، بلکه مقصود تنبیه شما بوده است که بعد از آن که دلهای شما موضع معرفت خدای تعالی شده است، نمی‌باید که آن را موضع اغیار گردانید و در آنجا چیزهایی را که خدای تعالی از آن نهی کرده است جای دهید. و آن که بشکست اشارت به آن است که می‌باید که پیش حقّ سبحانه همچنین شکسته باشید. پس شیخ ابوالعبّاس انصاف داد که ما متنبّه نشده بودیم به آنچه تو فرمودی.»
پاسخ:
عالی بود
اینو گرفتم چی شد
ممنون

ابوسلیمان دارانی، قدّس اللّه روحه  را پرسیدند که: «حقیقت معرفت چیست؟»

گفت: «آن است که مراد جز یکی نبود در دوجهان.»

پاسخ:
لا اله الا الله
من ماسک ندارم :-(
پاسخ:
مماغتو بگیر خب ! خخخخخ
خدا شاهده
تا اومدم اینجا، عطسه کردم!!!
پاسخ:
خخخخخخ
خب باجی جان توصیه های ایمنی رو جدی بگیر خب
  • عبد عاصی امیدوار
  • به به 
    رسیدن بخیر
    تکونی دادید
    پاسخ:
    خواهش میکنم برادر
    شما دیگه نفرمایید
    در قبال غیبت ما شما کلا رفتید مرخصیا!
    سلام هیچ نظری ندارم! سکوتم گرفته این اواخر
     فقط نوشتم که بدونین همچنان بهتون سر میزنم
    پاسخ:
    علیک سلام
    شما لطف دارید
    همین نظر نداشتنتون هم برای من کلی می ارزه

    غبارروبی از چی... از کی کیوان؟؟؟

    کیو بیرون انداختین؟؟؟

    کیا غبار بودن؟؟؟

    من هم جزوشونم آیا؟!

    پاسخ:
    نه بابا
    خونه ی کم رفت و آمد خاک میگیره
    منم کم میومدم وبلاگم و همه جا رو خاک گرفته بود
    شما و دیگر دوستان تاج سرید و باعث افتخار من
    همچین جسارتی نمیکنم ابدا
    سلام همشهری ایشالله غبارغم همیشه ازت دورباشه واینجا همواره ازشادی برق بزنه

    ای بابا قالبت گلم داره برات بزارم
    پاسخ:
    علیک سلام
    ان شالله
    ممنونم
    همینطور برای شما
    بعد ای بابا رو متوجه نشدم!!!
    سلام
    محتاجیم به دعای دوستان
    پاسخ:
    علیک سلام
    همیشه دعا گوی دوستان هستیم
    سلام  
    وبلاگ تکونی چه وقته ا?  الان نزدیک عید نیست:)
    پاسخ:
    علیک سلام 
    وبلاگ تکونی عید و غیر عید نداره که!
    نکنه شما هم سالی یه بار خونه تون رو گرد گیری میکنین؟! خخخخخ
    سلام  
    وبلاگ تکونی چه وقته ا?  الان نزدیک عید نیست:)
    پاسخ:
    علیک سلام مجدد

    سلام

    خونه تکونی مبارک

    پاسخ:
    علیک سلام استاد
    ممنونم
  • عبد عاصی امیدوار
  • از شما گه پنهون نیست درگیرم یه ذره 
    واسه اینه 
    پاسخ:
    هرچی خیر باشه انشالله
    آیکون چیمک با نیش باااااز
    سلاام
    چه خبره گرد و خاک راه انداختی؟
    پاسخ:
    علیک سلام
    گرد و خاک نبود
    مراسم غبار روبی بود
    سلام
    ما را یادتان هست سردار  کیوان؟
    اصن خیلی مشکوک میزنی
    اون زیر میرا چکار میکنی؟
    پاسخ:
    علیک سلام
    اینروزها سرمون حسابی شلوغه
    راستی اگه وقت داری بیا سرم رو بخارون!
    دعا بفرمایید زودی سرمون خلوت بشه برسیم خدمت دوستان
    دلمان بسی تنگولیده برای وبلاگها
  • عبد عاصی امیدوار
  • از نظر من همه چی خیره داداش
    نیشت رو ببند 
    بعدا راجبش مینویسم 
    ازون خبرا نیست 
    پاسخ:
    خیر که صد در صد خیره ان شالله
    حالا میخوای شیرینی ندی یه بحث دیگه ست
    منتظریم برادر
    این روزا همه وبلاگ ها رو غبار گرفته
    خوبی گلی جان؟
    پاسخ:
    ممنونم تک جان
    این روزها حسابی سرمون شلوغه و مشغول حساب و کتابیم

  • عشق جانان
  • سلام
    عید بر شما مبارک
    پاسخ:
    علیک سلام برادر
    عید شما هم مبارک

    سلام

    ایام مبارک  البته با تاخیر

     

    پاسخ:
    علیک سلام
    ممنونم
    بر شما هم مبارک باشه
    حساب کتاب رو ول کن مال دنیا چرک کف دسته
    تا دوباره خاک نگرفته برگرد
    پاسخ:
    ای تک جان
    ما تو این اداره جونمون هم دربیاد دو زار بیشتر نمیذارن کف دستمون
    فرمایشی می فرماییدا!!!!
    کارمندی همینش بده که اونی که از فشار کار میمیره و اونی که از بیکاره میترکه حقوقشون با هم برابره!
    دکتر به منم استراحت داده.نمیتونم کمک کنم.کسی رو میخوام ول منم غباروبی کنه.
    پاسخ:
    ان شالله که زودی بهتر بشین و خودتون بیاین وبلاگتون رو غبار روبی کنین و یه صفایی هم به کلبه ی فقیرانه ی ما بدین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">